snurrigtdotcom

A great WordPress.com site

Genuspedagogik.

Jag läser ofta Tysta Tankars blogg som är mycket tänkvärd och underfundig. Hans kritik mot utbildningssystemet, som han själv är en del av, brukar vara subtil men ändå helt klar. Därför tycker jag att ni skall läsa detta inlägg och framförallt de lämnade kommentarerna.

Kolla de videor som är upplagda i kommentarsfältet och som kommer från Skolverket. Där kan man få höra av Christian Eidevald att talet är en viktig del av vår kommunikation. Detta upprepas och bekräftas av Gunilla Molloy i den andra videon. Detta är vad jag kallar spetsforskning. Kan ni förstå att det sällan eller aldrig tas upp dessa fantastiska rön som genusforskningen kommer fram till i populärvetenskapliga program? Aldrig hoppas jag men det vore dumt för det vore bra för vetenskapligt intresserade att förnimma stolligheterna direkt.

Jag förstår nu att det inte finns någon opinion inom utbildningsväsendet emot genuspedagogiken. Allt är ju klart, invändningar tolereras inte. Detta märks särskilt bland de hysteriska bloggare som fyller utrymmet på bland annat twitter med hat och hot mot vad de kallar antifeminister. Oftast unga kvinnor i 20-30 årsåldern med erfarenheter som slår allt annat. I alla fall allt annat som motsäger deras stollerier. Man ser ett problem, alla ser problemet, sedan gäller det att förstora detta genom att locka andra erfarenhetsmässigt liknande kvinnor att anekdotiskt bevisa tesen. Ja, till och med jag är med så här långt. Men sedan kommer quick-fixen, alexanderhugget, Lösningen med stort L. Släng in något som vilar på en så lös forskningsmässig grund som genuspedagogiken. Lägg märke till att i dessa upplysande videor som länkas till, så konstaterar man basen för vetenskapen med hänvisning till könsmaktsordningen. Gunilla Molloy utgår ifrån konstaterandet att Sverige har världens mest segregerade arbetsmarknad. Världens mest?? Då är det ju bara att kasta in det tunga genusartilleriet, kabom!

När jag gick igenom kommentarerna så fastnade jag för den här videon som jag uppmanar er att se. Den handlar alltså om hur viktigt det är att genast införa genuspedagogiken i förskolorna. Att denna pedagogik bygger på kunskap och forskning och att den är ovillkorlig. En förskolelärare får inte välja bort denna viktiga del. Ja, viktig del är inte rätt benämning eftersom den genomsyrar all aktivitet inom förskolans domän. Att forskning inom området bygger på Eva Lundgrens högst ifrågasatta svamleri eller exempelvis Nina Björks romantiserade dröm om ett marxistiskt jämställt samhälle meddelas inte. Folk skall bibringas uppfattningen att vi har kvalificerad forskning med logiska slutsatser från vetenskapligt opponerade avhandlingar att göra. Jojo!

När vi ändå är igång så titta på denna video från 2010 där Dr. Lisa Lilienfield från Kaplan Medical Center påvisar resultat från forskning som gäller naturlig hormontillverkning, testesteron i pojkar och östrogen i flickor, i foster och spädbarn. Och hur detta påverkar könstillhörigheten sedan. Här har inte något tyckande påverkat resultaten. Att våra genusforskare i Sverige inte får ta del av sådana resultat förbjuds ju implicit av Eva Lundgren och Nina Björk vars resultat tycks fram från basen av en politisk ideologi!

Man bör kanske också ta sig tid att se denna video från en intervju med Dr. Leonard Sax MD. Ph.D. i NBC-programmet Today. Dr. Sax är förstås den typ av forskare som man om man är ideologisk följare av den indoktrinära rena genusvetenskapen vi har i Sverige som överhuvudtaget inte får lov att recenseras eller omnämnas. Jämför bara uttrycket ”Fuck You, Fuck You, Fuck You” från en genusvetarprofessorsikon i Lund till några som på ett ironiskt sett beskrev hennes gärning.

Eller varför inte denna lilla snutt från First Science TV där professor Gerhard Roth, Bremens Universitet, påstår att hypotalamus i mäns och kvinnors hjärnor har olikheter som man kan se med bara ögat. Endast hos män, alltså inte hos kvinnor, styr denna lilla del av hjärnan, sexualdrift OCH aggressivitet utifrån påverkan av testosteron! Snacka om förbjuden kunskap!

Flera av videorna som jag länkar till är upplagda på YouTube av Balkanbarbaren – Rodalinjen och det finns massvis till att hämta. Vem Balkanbarbaren är eller vilka som är dennes motiv eller agenda har jag ingen aning om men kan gissa. Det har inget med videorna att göra där Balkanbarbaren bara är budbäraren.

Advertisements

Single Post Navigation

3 thoughts on “Genuspedagogik.

  1. Pingback: Läslyftet | En stilla undran

  2. Postmodernismen vet inga som helst begränsningar i sina lögnskapelser.

    Gilla

  3. Pingback: Vad får du lov att tycka, käre feminist? | snurrigtdotcom

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: