snurrigtdotcom

A great WordPress.com site

Hägglund, entlediga Eliasson! Nu!

Jag vet inte vad som hänt vad gäller försäkringskassan, de högre tjänstemännen och generaldirektören själv förstås. Så jag ligger lite efter i tyckandet kanske.

Jag hade emellertid en klar uppfattning att Dan Eliasson borde ta sitt pick o pack och dra redan vid första ”förseelsen”. När han uttryckte att han ville kräka på Jimmie Åkesson efter ett framträdande, tycker jag att anständigheten gräns är långt överskriden! Inte för att han yttrar en åsikt, utan för att han är generaldirektör för en av de viktigaste verken, nämligen försäkringskassan. Han visar att han är klart olämplig som ledare och chef! Varför då? För att han inte gillar Jimmie Åkesson (vars namn jag fick googla för att stava rätt)? Nä, inte alls för det har han rätt till och det stämmer även med den uppfattningen jag har.

Men!

Mannen är ju en katastrof som chef!

Försäkringskassan skall ju vara en institution där man kan komma och bli behandlad neutralt. Oavsett vem man är och vilket ursprung man har! De som kommer är ju helt i tjänstemännens våld och vet att de måste behandlas lika och neutralt. De skall inte behöva känna oro eller särskild otrygghet på grund av politisk hemvist eller av något annat skäl.

Vad den imbecille generaldirektören visar är att alla skall inte behandlas lika. Det är ok att göra skillnad! Risken finns att det ner igenom organisationen tolkas av någon som så att alla inte är lika värda och särbehandling är okey!

Att det finns andra skäl att yttra krav på avgång visar sig högst relevanta men jag tycker att detta första skäl räcker.

Dan Eliasson måste på grund av visad inkompetens entledigas från sitt ämbete. Nu!

Single Post Navigation

One thought on “Hägglund, entlediga Eliasson! Nu!

  1. Kan bara instämma. Sjukt pinsamt alltihop.

    Gilla

Kommentera

